Skip to main content

Najczęstsze błędy przy prowadzeniu bloga wielotematycznego - Dowiedz się, jak ich unikać!

Dodaj komentarz

Prowadzenie własnego bloga może być źródłem istotnych dochodów. W praktyce jednak zaledwie od 5 do 10% właścicieli tego typu stron osiąga zyski, które można uznać za satysfakcjonujące. Winę za taki stan rzeczy ponosi zarówno duża konkurencja na tym rynku, jak i błędy, popełniane przez początkujących twórców. Poniżej przedstawiamy listę najczęstszych pomyłek blogerów-amatorów.

Co zrobić, aby blog zyskał popularność?

Zarabianie na blogu wielotematycznym — dlaczego warto poznać zasady SEO?

Większość czytelników trafia na blogi po wpisaniu w wyszukiwarkę internetową konkretnego zapytania. Ważną kwestią — lekceważoną jednak przez wielu blogerów — jest w tej sytuacji poznanie podstawowych choćby zasad SEO. Warto też skupiać się na frazach, które mogą być przedmiotem poszukiwań dużej grupy internautów. Świetnym przykładem dopasowania treści do rosnącego zainteresowania czytelników tematem, a jednocześnie dobrze przeprowadzonej optymalizacji tekstu, może być artykuł „Czy klimatyzacja podchodzi pod ulgę termomodernizacyjną?”, opublikowany na jednym z popularnych blogów wielotematycznych. Jak łatwo zauważyć, autor nasycił tu słowami, związanymi z poruszaną tematyką:

  • tytuł i podtytuły,
  • treść wpisu.

Efektem jest wysoki ruch, generowany przez zapytania z wyszukiwarek.

Jak zadbać o wrażenia czytelników bloga?

Często popełnianym błędem jest również lekceważenie kwestii wrażenia, jakie strona wywiera na odwiedzającym ją czytelniku. Warto więc zadbać również o ten aspekt funkcjonowania bloga. Służyć temu powinny:

  • odpowiednio dobrana szata graficzna;
  • budowa strony, pozwalająca na łatwe nawigowanie.

Świetnie poradził sobie z tym blog ecszopienice.pl: jego minimalistyczna grafika pozwala skupić uwagę czytelnika na publikowanych treściach, czcionka jest czytelna, a nawigacja — intuicyjna. Ważną kwestią jest również nazwa bloga. Powinna być ona prosta — dzięki temu użytkownicy z łatwością ją zapamiętają.

Kooperacja z innymi blogerami — czy warto ją rozważyć?

Ciekawym, a często zaniedbywanym sposobem pozyskiwania nowych czytelników, jest współpraca z innymi twórcami blogów. Może ona obejmować na przykład:

  • publikację cross-postów,
  • wzajemne polecanie artykułów.

Bardziej doświadczeni blogerzy chętnie dzielą się też swoją wiedzą, dotyczącą monetyzacji ruchu (brak informacji na ten temat może przełożyć się na gorsze wyniki finansowe strony).

Jak prowadzić dobry blog wielotematyczny?

Jak promować bloga w mediach społecznościowych?

Częstym błędem osób, które rozpoczynają swoją przygodę z pisaniem bloga, jest lekceważenie znaczenia mediów społecznościowych. Może to prowadzić do utraty sporej ilości potencjalnych czytelników. Specjaliści zalecają więc, by:

  • dołączyć do wszystkich grup, powiązanych tematycznie z prowadzonym blogiem;
  • systematycznie publikować na nich posty.

Dobrym pomysłem na poszerzenie kręgu odbiorców może być również założenie kanału w serwisach udostępniających treści wideo (np. YouTube lub TikTok).

Dlaczego zamieszczane na blogu artykuły powinny być wartościowe?

Niestety, artykuły, publikowane przez początkujących blogerów, bywają odtwórcze. Na dodatek poruszane w nich tematy często omawiane są w niezbyt interesujący sposób. Warto więc zadbać, by wpisy były:

  • unikalne;
  • rzetelne;
  • wzbogacone o dodatkowe elementy, ułatwiające ich zrozumienie (np. infografiki).

Pozwoli to z jednej strony utrzymać uwagę czytelników, z drugiej — uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Wpisz komentarz
lub dodaj komentarz jako gość
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Dodaj pierwszy komentarz.